Potato Spring, Spring Potato, Twist Potato, Tornado Potato, Spiral Potato, Kentang Spring - KentangSpring.com

Thursday, December 3, 2009

Zuhudnya Nabi s.a.w.

Betapa zuhudnya Nabi kita s.a.w : Lihat & Renung kan, dalam sebuah hadis, Nabi Muhammad saw telah ditawarkan oleh Allah swt untuk menjadikan Batha` Makkah sebagai kawasan emas yang akan memudahkan dakwah Nabi saw.Nabi saw hanya redha untuk terus hidup bersederhana dengan kata baginda :

Ya Allah aku memilih kenyang sehari dan lapar sehari.Apabila aku lapar, aku akan memohon kepadaMu dengan renda hati dan apabila aku kekenyangan, aku bersyukur dan memujiMu. ( Riwayat Ahmad no 22244, al-Tirmizi no 2347, al-Tabarani no 7835, al-Baihaqi no 1467 , Ibnul Mubarak no 196 )

p/s: hidup sederhana...ikut kemampuan...jgn ikut nafsu..ikut nafsu lesu...

No comments:

Post a Comment